۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

 در خبرها آمده که یک جوان عربستانی با نام حمزة كاشغري در پی ابراز عقیده درباره پیامبر اسلام در صفحه توئیتر خود در خطر مرگ قرار گرفته است. واقعا این چگونه آیینی است که کسی تنها به دلیل ابراز نظر خود باید کشته شود؟! شگفتا! واقعا ناراحت کننده و تاسف برانگیز است که در قرن بیست و یکم و در زمانه‌ای که بر طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، آزادی بیان و عقیده جزو ابتدایی ترین حقوق افراد محسوب میشود، هنوز شاهد نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای اسلامی هستیم!

چرا چنین است؟ چرا کشورهای اسلامی همواره در صدر کشورهای ناقض حقوق بشر بوده اند؟ علت دین اسلام است. این دین تاکنون با قوانین ننگین ضد بشری خود موجب مرگ دهها هزار انسان شده است! بر طبق مبانی اسلامی و آیات صریح قرآنی، مسلمانان موظف هستند که افراد بدون کتاب را با زور شمشیر به اسلام بیاورند و افراد اهل کتاب هم بایستی به حاکم اسلامی جزیه (پول زور) بدهند. از آن طرف کسانی که مسلمان هستند، اگر از اسلام برگردند مرتد شناخته شده و باید کشته شوند! یعنی قتل و ترور در اسلام نه تنها جایز، که صراحتا به آن امر شده.


مگر حمزه کاشغری چه کرده است که باید کشته شود؟!

او این چند جمله را در آستانه سالگرد تولد محمد پیامبر مسلمانان، در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است:

* در روز تولدت، خواهم گفت من آن شورشی در درون تو را دوست دارم، و از اين رو تو هميشه منبع الهام من بودي، و اينکه من آن هاله تقدس دور تو را دوست ندارم و برايت دعا نخواهم کرد.

*در روز تولدت، من به هرسو برگردم تو را خواهم يافت. و خواهم گفت من برخی چيزها در تو را دوست دارم و از برخی چيزهای تو بيزارم، و بسياری چيزها را درنمی يابم.

*در روز تولدت من در برابر تو خم نمی شوم، دست هايت را نمی بوسم. بلکه مثل يک آدم برابر با تو دست خواهم داد و به تو لبخند خواهم زد همانطور که تو به من لبخند خواهی زد. من با تو مثل يک دوست صحبت خواهم کرد نه بيشتر از آن.

میبینید که هیچ چیز خاصی هم نگفته است! حتی اگر به پیامبر اسلام فحش هم میداد دلیل بر این نیست که حتی ۱ ساعت زندان شود چه برسد به اینکه بخواهند او را بکشند! شرم آور است که بیش از ۲۰ هزار نفر مسلمان در یک صفحه فیسبوک عضو شده و خواهان مرگ او شده‌اند! البته چنین چیزی تعجب آور نیست، چرا که آنها به دین خود عمل میکنند!


اشکال از اصل آن دین است، اشکال از آنجاست که عده‌ای بدون فکر و اندیشه و کورکورانه پیرو چنین دینی شده‌اند!


حمزه پس از اینکه به مرگ تهدید میشود، از عربستان خارج شده و به مالزی پناه میبرد. اما دولتهای مالزی و عربستان همچون جانیان بین المللی بر ضد او با یکدیگر تبانی کرده و مالزی او را به عربستان برمیگرداند و عملا زمینه مرگ او را فراهم میکند! واقعا که ننگ بر دولت مالزی!

دولتهای مالزی و عربستان و دیگر دولتهای اسلامی همچون جمهوری اسلامی باید بدانند که دیگر عصر این تفکرات متحجرانه و اقدامات وحشیانه به سر آمده و آزادی‌خواهان جهان نمیتوانند چنین اعمال شنیع و غیر قابل توجیهی را بپذیرند!


آریو برزن‎

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر