۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

جایگاه و حقوق زن در ادیان سامی


مستحب بودن زندانی کردن زن در خانه‌ی خودش یا خانه‌ی شوهرش 
و زن نباید بدون نیاز از خانه خارج شود و نزد او هیچ مردی نرود
استحباب حبس المرأه فی بیتها او بیت زوجها، فلا تخرج لغیر حاجه 
و لایدخل احد من الرجال.(وسائل الشیعه/جلد 20/ 
ابواب مقدمات النکاح و آدابه، باب 24)
زن در دین مسیحیت:
« زن با سكوت، به كمال اطاعت تعلیم گیرد. و زن را اجازت نمی دهم كه تعلیم دهد یا بر شوهر مسلّط شود بلكه در سكوت بماند. زیرا كه آدم اوّل ساخته شد و بعد حوّا . و آدم فریب نخورد بلكه زن فریب خورده، در تقصیر گرفتار شد. اما به زاییدن رستگار خواهد شد، اگر در ایمان و محبّت و قدّوسیّت و تقوا ثابت بمانند. »
عهد جدید ، نامه اول پولوس به تیموتائوس 2 : 12 - 15

زن در دین یهودیت:
 و خداوند به زن فرمود: من رنج ترا افزون خواهم کرد. فرزندانت را با درد به دنيا خواهى آورد. بايد تمايلات شوهرت را تام و تمام ارضا کنى. اوست که سرور تو خواهد بود.
جنسيس سوره ٣ آيه ١٦

 
زن در اسلام:
زن یک آلت تناسلی متحرک محسوب میشه:

لا شک ان المرأة کلها عورة لغة و عرفا ...
اما الحرة البالغة فجمیع بدنها عورة ...
اما المرأة الحرة ، فجسدها عورة ...
منابع :
بحار الأنوار, ج 43, ص 92
وسائل الشیعة ج 27 ص 110، حدیث 33343
جواهر الکلام 8/164
نهایة الاحکام 1/365 ، علامه حلی »
المعتبر /153 و 154 ، محقق حلی »
الکافی /139 ، ابوالصلاح حلبی »
الفقه علی المذاهب الاربعة 1/192
کشف الرموز 1/ 141

زن حیوانیست برای آمیزش و ارضا جنسی‌ مرد:
فی عنایته تعالی فی خلق الأرض و ما علیها لینتفع بها النسان و منها تولد الحیوانات المختلفه... بعضها للاکل... و بعضها للرکوب و الزینه... و بعضها للحمل... و بعضها للتجمل و الراحه... و بعضها للنکاح... و بعضها للملابس و البیت و الاثاث
«و از عنایات الهی در خلقت زمین، تولد حیوانات مختلف است… که بعضی برای خوردن اند… و بعضی برای سوار شدن و زینت… و بعضی برای بار کشیدن… و بعضی برای تجمل و آسایش… و بعضی برای آمیزش… و بعضی برای تهیه ی پوشاک و خانه و اثاث…»
زنها به سبب ضعف عقولشان و جمود و انحصارشان بر ادراک جزئیات و رغبت آنها در زخارف دنیا، از روی حق و صدق، نزدیک است ملحق به حیوانات زبان بسته بشوند، چرا که اغلب، سیره آنها حکم چهار پایان را دارد ولی کساء و پوشش آنها به صورت انسان است، تا اینکه از مصاحبت با آنها و از برخوردشان تنفر حاصل نشود و در نکاح با آنها رغبت و میل حاصل شود و از این جهت در شرع مطهر، جانب و طرف مردان غلبه پیدا کرده است.
منبع : الحكمة المتعالية فى الاسفار العقلية الاربعة، ج7، ص: 137
اسفار اربعه7: 136 مکتبه مصطفوی

زن مملوک مرد است
اگر سجده کردن برای غیر خدا جایز بود، دستور میدادم تا زن در برابر شوهرش سجده کند. (فروع کافی، ج 5، ص 507)
مکارم الاخلاق طبرسی ص 616
الكافي، ج5، ص: 508
________________________________

زن از دید کتب مقدس، باید فرزند بزاید تا رستگار شود ! آری ... این زن است که مایه ی هلاکت انسان می شود ؛ این زن بود که آدم را فریب داد و باعث شدن انسان از بهشت رانده شود . زن حق ندارد چیزی را به کسی تعلیم دهد و ... ! این زن است که عورتت و مایه شرم مرد است و مرد بایستی‌ این عورتت را بپوشاند وگرنه دیوث است و به هشت نمی‌رود. این زن است که حتی صاحب بدن و سکسی شووالیتیت خود نیز نیست و حتی به بهشت رفتنش به رضایت شوهر دارد. این زن است که قیمی به نام مرد دارد و بایستی‌ از قیم خود اطاعت کند وگرنه مشت و لگد در انتظار اوست و حتی به بهانه ناموس پرستی میشود سرش را بورید و گذاشت روی سینه‌اش بدون اینکه قاتل قصاص شود

آری ... این زن است. حال و روز این زن در بین احکام ادیان سامی بسیار رقّت انگیز است و گریه دارد,

و این ما مردان هستیم که هر کدام در رحم یک زن به نام زیبا و دوست داشتنی مادر ۹ ماه میخوابیم و او ما را با هم به هر سو حمل می‌کند و با کوجکترین حرکت غیر عادی ما بند از بند دلش پاره میشود و هراسان نگران سلامتی ما میشود. این ما مردان هستیم که از بدن این زنان دوست داشتنی متولد شده ایم و به محض تولد ما را بر سینه خود میفشارد و اشک شوق میریزد و ما رو بوسه‌ باران می‌کند. و این ما مردان هستیم که در خانه همزادی به نام زیبا و مهربان خواهر داریم که هر وقت سرمان درد کند مثل پروانه به دور سر ما میگردند و چشم‌هایشان پر از اشک میشود و برای شفا ما با بغضی خفه دعا میکنند. و این ما مردان هستیم که مونس و همدردی به نام عاشقانه همسر داریم که هر شب در آغوش‌ عاشقانه شان به خواب می‌رویم و از شدت دوست داشتنشان ذوب می‌شویم. این ما مردان هستیم که نور چشمی به نام دختر داریم که با ورودمان به خانه سرشار از عشق و شادی میشوند و به دور پدر رقص شادی میکنند.

براستی ما کیستیم؟ مگر نه این است که جزیی از خون و گوشت و پوست و استخوان این زنان هستیم؟ تبعیض جنسی‌ و مذهبی‌ وحشتناکترین تبعیض رایج بین ما انسان هاست. به نام انسان و انسانیت نگاه جنسی‌ را در تمام زمینه‌ها محکوم کنیم و خود را از بند این اسارت کثیف و ذلت بار ادیان برهانیم. چه مرد باشید چه زن شر یادتون نره لطفا
پیشاپیش سپاس

د‌ن بهرامی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر